In urmatorii doi ani vom avea foarte putine deschideri de magazine, ceea ce va indrepta interesul retailerilor catre proiectele existente. Prin urmare, pe piata se asteapta la o usoara crestere a chiriilor in proiectele deja deschise si o crestere a gradului de ocupare, a spus pentru DailyBusiness.ro Razvan Sin, directorul departamentului de retail al DTZ Echinox.
“Piata a fost nevoita sa se maturizeze. Dezvoltatorii nu mai pot demara proiecte fara pre-contracte semnate de retaileri, iar acestia se extind doar in locatii in care cred ca magazinele vor performa, avand date comparabile, care le permit sa estimeze vanzarile. Proiectele planificate in locatii bune, fara concurenta majora, sunt in continuare pe lista de prioritati a retailerilor. Ca dovada, in 2011 toate proiectele care s-au deschis au avut un grad de ocupare ridicat”, spune Sin.
2011 a marcat intrarea H&M pe piata, dar si consolidarea pozitiei pentru retailerii care erau deja prezenti. Inditex, C&A, New Yorker, LC Waikiki, Intersport, Flanco, Altex, Domo au deschis magazine noi, atat in proiectele existente, cat si in proiectele proaspat inaugurate.
Cum stiu retailerii ca un proiect viitor va fi bun? Potrivit consultantului de la DTZ, acestia pot sa faca o estimare aproape exacta a vanzarilor unui viitor magazin pe baza locatiei, a traficului si a competitiei, luand in considerare performanta altor magazine deschise in locatii comparabile. In urmatorii doi ani vom avea foarte putine deschideri de magazine, ceea ce va indrepta interesul retailerilor catre proiectele existente. Prin urmare, pe piata se asteapta la o usoara crestere a chiriilor in proiectele deja deschise si o crestere a gradului de ocupare, a spus pentru DailyBusiness.ro Razvan Sin, directorul departamentului de retail al DTZ Echinox.
“Piata a fost nevoita sa se maturizeze. Dezvoltatorii nu mai