Anul 2011 a adus răsturnări spectaculoase de situație în clasamentul celor mai bine vândute mașini ale lumii. Chiar dacă liderul Toyota Corolla a rămas același, supermația sa este atacată de modele care acum câțiva ani nici măcar nu se regăseau în primele 10-15 mașini în acest clasament.
Conform topului anual realizat de americanii de la Forbes, Toyota Corolla a reușit să-și adjudece locul întâi la vânzări și în 2011, în ciuda problemelor imense prin care a trecut marca japoneză în ultimii doi ani. Astfel, Corolla a "supraviețuit" atât valului de recall-uri din 2010, cât și dezastrului natural care a lovit Japonia în luna martie și care a afectat producția mărcii nipone pe tot parcursul acestui an. Corolla - model produs în 15 țări diferite și vândut pe nu mai puțin de 140 de piețe a scăzut în vânzări cu 2% față de anul trecut, dar a reușit să treacă peste granița de un milion de unități vândute.
Marile surprize vin pe locurile 2 și 3 ale topului anual. Pe poziția secundă, foarte aproape de Corolla, se află un model care acum doi ani nu exista în Top 10. Este vorba de Hyundai Elantra (care se vinde în Coreea sub numele Avante). Locul al treilea este ocupat de o mașină care în Europa nu rezonează cu nimic. Este vorba de Wuling Sunshine, un nume complet necunoscut în afara Chinei. "Ciudățenia" chineză are însă și un răspuns: Sunshine - un monovolum care se transformă ușor în van - este un cel mai bine vândut model auto în China, fiind foarte bine primit de chinezi pentru că poate transporta atât persoane, cât și marfă.
Celelalte nume interesante care apar în top sunt Kia Rio, model care a trecut pe locul al cincilea în clasamentul mondial și care oficializează astfel creșterea grupului coreean Hyundai-Kia în lume. Pe de altă parte, Honda își linge rănile după ce dezastrul natural din martie i-a întrerupt acitivitatea la uzinele din Japonia, astf