A intrat în tradiţie ca, în preajma sărbătorilor de iarnă, Muzeul „Cotroceni“ să organizeze un concert deosebit, dar în acest decembrie a oferit o seară specială, profitând de ocazie că Orchestra de cameră a Republicii Moldova s-a aflat la Bucureşti: ansamblul a fost invitat să evolueze în sala „Unirea“ a Palatului Cotroceni, în faţa unui public select. Foarte tinerii instrumentişti, sub conducerea lui Cristian Florea (violoncelist născut la Sibiu, stabilit în Spania, devenit dirijor), au propus un program divers, colaborând cu solişti foarte buni, aplaudaţi în pagini dificile dar de mare efect. Am ascultat astfel o violonistă – Maria Montserrat Florea – care studiază la celebra şcoală patronată de Regina Sofia a Spaniei, interpretând acum secvenţa Iarna din Anotimpurile de Vivaldi, apoi un fragment din Melodii lăutăreşti de Sarasate. Artista a etalat o tehnică performantă şi un sunet calitativ, asemeni acordeonistului Mihai Grosu, care a susţinut cu dezinvoltură partituri performante printre care, firesc, s-a regăsit şi o îndrăgită piesă de Piazolla. Dacă aceşti doi adolescenţi au constituit surprize plăcute pentru noi, soprana Tina Munteanu, solistă a Teatrului de Operetă, deja binecunoscută melomanilor, a confirmat, în ariile din My Fair Lady şi Sylvia, că glasul său generos este condus cu îngrijire şi expresivitate, tentaţia supraacutelor nefiind însă foarte inspirată. Iar orchestra i-a acompaniat cu precizie, rezolvând, de asemenea, cu acurateţe, opusurile de Corelli, Rogers sau Publicitate Suita de Crăciun (probabil semnată de I. Doga), în care s-au regăsit frânturi din colinde tradiţionale româneşti şi universale. Maniera lejeră în care dirijorul a coordonat demersul muzical s-a extins şi în încercarea de a solicita publicul să se implice direct, ceea ce s-ar fi potrivit mai curând unor copii, nicidecum diplomaţilor şi oamenilor de cultură aflaţi î