Compania americană a încheiat anul la fabrica de automobile din Bănie fără să producă nici măcar o maşină din gama B-Max, aşa cum anunţaseră iniţial oficialii Ford. De altfel, planurile constructorului auto pentru uzina din Bănie sunt în continuare o necunoscută atât pentru craiovenii de rând cât şi pentru autorităţile române.
La nivel declarativ, Ford susţine în continuare că va ajunge la o capacitate de producţie de 300.000 de unităţi anual însă termenul se schimbă de la un an la altul şi, de fiecare dată, este invocată criza. În prezent, Ford negociază cu statul modificarea contractului de privatizare în sensul amânării finalizării investiţiilor la Craiova şi riscă, potrivit aceluiaşi document, plata unor daune de 14 milioane de euro pentru că nu a reuşit să atingă, în 2011, o producţie de 250.000 de automobile.
Americanii nu s-au ţinut de cuvânt nici în privinţa angajărilor la fabrica din Bănie, de la 7.000 de oameni, câţi promitea Ford la Craiova, ajungând să lucreze aici doar 3.500, mai puţini cu 400 decât la data privatizării. Vicepreşedintele Ford Europa, Wolfgang Schneider, a declarat la Salonul auto de la Frankfurt că angajările vor începe abia în 2013-2014, iar producţia 300.000 de unităţi anual va fi atinsă abia în 2015, după ce va fi lansat în produţie şi cel de-al doilea model, aşa cum „Adevărul” a scris aici!
De altfel, nici puţinele angajări la fabrica din Bănie nu au rămas fără ecou. La începutul anului, mai mulţi craioveni au acuzat Ford şi companiile de recrutare că şi-au bătut joc de candidaţii chemaţi să susţină concursul pentru cele 100 de posturi de electricieni puse la bătaie în uzină.
Puteţi citi mai multe despre acest subiect aici!
Nici oficialii Ford nu au avut cuvinte de laudă la adresa muncitorilor români de la Craiova. Preşedintele Ford România, Jan Gijsen, le-a reproşat angajaţilor că nu acordă o impor