Albumul "21" al lui Adele s-a vândut într-un număr record de peste 5 milioane de exemplare, astfel de vânzări nemaifiind realizate de un material discografic într-un singur an din 2004, când discul lui Usher "Confessions" s-a vândut în 7,9 milioane de copii, relatează Reuters.
De altfel, vânzările de muzică din acest an sunt estimate în creştere cu peste 3% faţă de cele din 2010. O asemenea creştere nu a mai fost înregistrată tot din 2004, potrivit datelor furnizate de Nielsen Soundscan.
Analistul David Bakula a explicat rezultatele prin lansările mai bine promovate şi politicile de preţ şi promoţii mai agresive ale comercianţilor.
De exemplu, albumul cântăreţei Lady Gaga "Born This Way" s-a vândut pe Amazon. com la 99 de cenţi, cu mai puţin de o zecime din preţul majorităţii discurilor, ajungând să fie cumpărat şi de cei care nu constituie publicul ţintă al excentricei artiste americane.
Dacă în 2010 vânzările de muzică în format digital au crescut cu numai 1% faţă de anul precedent, anul acesta se estimează că acestea au sporit cu 10%.
Albumele se vând în continuare de două ori mai bine pe suport fizic, însă vânzările totale de muzică se împart aproximativ în mod egal între cele două formate.
Albumul "21" semnat de Adele s-a vândut pe suport fizic în peste 3,5 milioane de exemplare, mai mult decât orice disc din ultimii trei ani.
Numărul de exemplare vândute din cel mai de succes album lansat într-un an a fost într-o continuă scădere din 2004 până în 2008, când materialul "Tha Carter III" de Lil Wayne s-a vândut în doar 2,9 milioane de copii. Acesta a fost primul an în care albumul cel mai bine vândut nu a depăşit pragul de 3 milioane de copii.
Din 2008, vânzările au mai crescut, astfel că cele mai de succes albume din următorii doi ani au fost "Fearless" al lui Taylor Swift, cu 3,2 milioane de exemplare vândute, şi "Rec