Autoritățile recunosc utilitatea separatoarelor de sens, însă devin „mute" când vine vorba de achiziționarea lor. În Prahova, din cei aproape 320 de kilometri de drum național, numai pe 15 kilometri există astfel de prefabricate.
Prahova este străbătută de două artere naționale intens circulate: DN1, care face legătura cu Valea Prahovei și DN1B, care duce spre Buzău, unde valorile de trafic ating în anumite perioade ale anului valori impresionate. Direct proporțional cu acest fenomen este și numărul de accidente înregistrate pe șoselele menționate. Din păcate, în aceste evenimente, foarte multe persoane au murit nevinovate, după ce s-au trezit izbite de mașini care au pătruns pe contrasens. După cum afirmă la unison polițiștii, șoferii și reprezentanții Drumurilor Naționale, astfel de situații soldate cu pierderi de vieți omenești ar putea fi evitate, într-o oarecare măsură, dacă ar fi amenajate separatoare de sens.
În total, în județul nostru sunt aproape 320 de kilometri de drum național, dintre care 145 pe arterele menționate mai sus. Separatoare de sens avem însă doar pe DN1 pe o lungime de 15 kilometri, iar pe DN1B nu există niciun prefabricat din beton care să delimiteze benzile.
Autoritățile susțin că nu există bani pentru așa ceva, deși o astfel de investiție ar salva vieți. „
Sunt scumpe și de la Ministerul Transporturilor de unde obținem finanțare ni se spune că nu sunt bani pentru așa ceva. Un metru liniar de separatoare costă 100 de euro, astfel pentru un kilometru ne trebuie o sută de mii de euro. Toată lumea spune că sunt necesare, dar când trebuie aplicate proiectele constată că nu sunt bani. Ne lovim de neputință", ne-a declarat Valerian Manta, Șeful Serviciului de Drumuri Naționale (SDN) Prahova.
Șosele însângerate
Dacă ar fi existat astfel de prefabricate, numărul accidentelor și al victimelor ar fi fost cu mult ma