Şefii judeţului Botoşani susţin că nu au bani pentru a asfalta tronsonul din drumul european
Botoşănenii mai au de aşteptat până când vor circula în condiţii normale pe tronsonul de drum care asigură legătura cu judeţul Iaşi. Drumul european dintre Botoşani-Târgu Frumos, sau „drumul căruţelor“, cum mai este numit de localnici, este plin de gropi adânci, iar traversarea lui reprezintă o adevărată aventură chiar şi pentru şoferii experimentaţi. De mai bine de zece ani, edilii botoşăneni ridică din umeri atunci când sunt întrebaţi de ce nu încep lucrările de asfaltare. Mai mult, tronsonul de drum este un real pericol pentru şoferii care trebuie să facă slalom atât printre cratere, cât şi printre căruţele care circulă frecvent pe E58.
Fără finanţare pentru drum şi în 2012
Deşi au solicitat în nenumărate rânduri bani pentru refacerea asfaltului pe acest drum, oficialii botoşăneni susţin că nici în 2012 proiectul de modernizare nu va fi prins în bugetul de la nivel central. Preşedintele Consiliului Judeţean Botoşani, Mihai Ţâbuleac, a precizat că a depus trei amendamente la bugetul de stat pe anul viitor, unul dintre ele vizând alocarea de fonduri pentru drumul Botoşani-Târgu Frumos. Dacă în judeţul Botoşani nu se ştie când vor începe lucrările, la Iaşi a fost desemnat constructorul pentru tronsonul de drum care trece prin acest judeţ, iar lucrările vor fi terminate la jumătatea anului viitor. Iniţial s-a încercat o convenţie între cele două judeţe pentru ca întregul drum să fie modernizat în acelaşi timp, însă Botoşaniul nu a putut menţine protocolul. Pentru refacerea a 38 de kilometri de drum, oficialii ieşeni au obţinut o finanţare europeană de 46 de milioane de lei.
Scandal de la dimensiunile drumului
Modernizarea E58, care face legătura dintre Botoşani şi Târgu Frumos, a dat deja naştere la unele dispute între condu