Conform unei analize DFC Intelligence, citată de Reuters, industria globală a jocurilor de noroc a depăşit, anul acesta, uimitoarea cifră de 65 de miliarde de dolari, în creştere cu 2,3 miliarde de dolari faţă de finele anului 2010.
Cea mai mare parte a acestei sume o reprezintă chiar vânzările de jocuri (soft-ul necesar rulării acestora) pe suport fizic (CD sau DVD), din care se încasează, anual, 30 de miliarde de dolari. Alte 18 miliarde de dolari s-a estimat că s-au încasat din vânzări online, cifra fiind în creştere cu 2,4 miliarde de dolari, faţă de 2010.
În ceea ce priveşte consolele, Nintendo a vândut, din 2006, până în iunie anul acesta, 235,6 milioane de console (!), Microsoft a vândut 55 de milioane de Xbox-uri, iar Sony peste 50 de milioane de Playstation 3. E ca şi când absolut fiecare cetăţean al SUA şi al României la un loc ar deţine propria lui consolă pentru jocuri la televizor.
Topul producătorilor de jocuri video este condus de Activision Blizzard, cu încasări anuale de aproape 5 miliarde de dolari, urmat de Electronic Arts (3,8 miliarde), Ubisoft şi Take-Two Interactive Software (1,4 respectiv 1,13 miliarde de dolari).
Este limpede că, miza fiind atât de mare şi campaniile de promovare sunt pe măsură. Cele mai dure campanii nu sunt cele publicitare –evidenţiate ca atare-, ci acelea “ambalate” sub forma unor recenzii (review-uri). De la o revistă de specialitate la alta sau de la un site la altul, părerile specialiştilor diferă incredibil de mult.
Yahoo! a realizat, recent, un Top 10 al jocurilor de noroc din 2011, din care a omis jocul Battlefield 3 (al celor de la Electronic Arts), văzut de mulţi gameri (se pronunţă gheimări), ca jocul numărul unu. De fapt, mulţi dintre cititorii articolului cu pricina s-au întrebat cu ce sumă au sponsorizat topul cei de la Activision Blizzard. Pe de altă parte Battlefield 3 nu a ocup