Ne-a stricat Crăciunul. Ne-a blocat sarmaua în gât. Nu ai cum să scapi: mormăitul sacadat e pe toate canalele. \"Colindul Romtelecom\", pe lângă că e enervant la culme, mai rău decât \"V-am prins vrăjitoarelor!\", \"Adidas Torsion\" sau \"Perlan Bonux\", are şi un lejer iz de blasfemie. \"Domnul\" din varianta originală nu e nici domnul Ionescu de la etajul doi, nici domnul Popescu de la Contabilitate!
Comparat însă cu reclama Red Bull de la Crăciunul trecut, în care Iosif era făcut taur de către Fecioara Maria (în varianta engleză, chiar "ox", bou) putem spune că anul ăsta am scăpat ieftin. Aşa că nici prin cap nu mi-ar fi trecut să scriu despre mizeria asta, dacă n-ar fi apărut Victor Socaciu cu un proiect de lege inspirat de colindul pervertit.
Cantautorul deputat vrea să interzică folosirea în reclame a simbolurilor din patrimoniul cultural naţional. Iniţiativa ar putea fi lăudabilă, dacă ar fi şi aplicabilă. Cum procedăm? Facem un opis cu toate colindele interzise explicit în spoturi? Ar fi vorba de mii şi tot ar scăpa, prin vreun cătun de munte, un Lerui Ler necatalogat. O listă cu clădiri şi busturi intangibile? În locul lui Eminescu, în clipul de la "Catena" ar apărea Goga sau Coşbuc. Bacovia sau Petică. Ienăchiţă Văcărescu sau Traian T. Coşovei. În locul Ateneului, Nico le-ar arăta copiilor Biserica din Densuş, Vila Minovici sau casa de la Hobiţa.
Soţul Marinei Almăşan pare să se fi specializat în iniţiative abracadabrante, după ce mai an, voia să dubleze filmele în limba română, nu cumva să se forţeze copiii să citească subtitrarea! Intervenţia lui Socaciu de acum nu face decât să arunce totul în derizoriu. Să maimuţărească ideea unei dezbateri care inflamează deja Occidentul. Şi care, odată şi odată va trebui să aibă loc şi la noi. E vorba despre stabilirea limitelor până la care poate merge libertatea de expresie şi dinco