La miezul nopţii de Anul Nou, angajaţii Opel nu vor sărbători doar noul an, ci şi aniversarea de 150 de ani a acestui brand. În 1862, fondatorul companiei, Adam Opel, şi-ar fi putut închipui cu greu că într-o zi compania sa va deveni unul dintre cei mai mari producători auto din Europa.
În anul 1862, Adam Opel a folosit atelierul de lăcătuşărie al tatălui său din Rüsselsheim, Germania, pentru a produce maşini de cusut.
În curând se vând biciclete, iar în 1886, prima bicicletă, modelul "Velociped" are lansarea de piaţă. Bicicletele de la Rüsselsheim devin rapid foarte populare. Până la mijlocul anilor ‘20, Opel devenise cel mai mare producător de biclete din lume. Între timp, motocicletele fuseseră adăugate pe lista de produse. Istoria automobilistică a Opel începe în 1899, compania fiind al doilea cel mai vechi producător auto german, după Daimler-Benz.
CLICK PE POZE PENTRU A VEDEA O FOTOGALERIE!
Peste 1.000 de maşini în 6 ani
În toamna anului 1902, Opel prezintă modelul "Lutzmann Motorcar Patent" cu un motor de 10/12 cp. Maşinile se bucură repede de creştere în popularitate: până în 1906, deja mai mult de 1.000 de astfel de vehicule au ieşit de pe linia de producţie. Până în 1914, Opel îşi depăşise toţi competitorii devenind cel mai mare producător auto din Germania. Marca îşi construieşte numele ca producător de modele accesibile ce devin succese de vânzări, precum "Doktorwagen" (1909) sau "Puppchen" (1914). Aceste modele se află la baza etosului companiei de a livra autovehicule de calitate, de încredere şi accesibile unor segmente largi de clienţi.
Anii 1920 încorporează spiritul ce reprezintă şi azi Opel. Aceasta este perioada vehiculelor "Laubfrosch" (ro. Broscuţa de copac) şi "Rakete" (ro. racheta). Micul 4/12 cp este cunoscut după porecla "Laubfrosch" sau "Broscuţa de copac" datorită culorii verde de