* realizarea proiectului ar urma să se facă în regim de parteneriat public-privat
Ministerele şi-au stabilit proiectele prioritare de investiţii pentru perioada următoare, pe care intenţionează să le realizeze în parteneriat public-privat, facilitând dotarea României cu infrastructură rutieră, agricolă, juridică, energetică şi de sănătate.
Pe lista de proiecte prezentată de consilierul de stat al premierului, Andreea Paul Vass, apare la capitolul Infrastructură - Dezvoltare regională arhicunoscutul proiect ce vizează realizarea unui pod peste Dunăre între Brăila şi Tulcea. Alături de proiectul nostru mai sunt menţionate în listă Canalul Dunăre - Bucureşti, realizarea cadastrului general al României, realizarea sălii multifuncţionale a Capitalei, realizarea proiectului "Eco Ghencea" din Bucureşti, prin intermediul Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, precum şi proiectul "Esplanada". De asemenea, mai apar şi autostrada Sibiu-Piteşti, de 116 km, tronsonul Comarnic-Braşov, de 58 km, autostrada Transilvania şi, în final, autostrada Târgu Mureş - Iaşi - Ungheni, de 307 km.
În ce priveşte podul peste Dunăre, trebuie precizat că proiectul a fost inclus de mai multe ori pe lista de lucru a delegaţiilor româneşti în China. Cea mai recentă evaluare a costurilor aferente unui asemenea proiect indica suma de 150 milioane de euro.
Ideea realizării unui pod peste fluviu între judeţele Brăila şi Tulcea a căpătat un puternic iz electoral, după ce a apărut de mai multe ori pe lista de promisiuni aduse în atenţia alegătorilor brăileni de către candidaţii la diferite funcţii publice locale dar şi centrale. La fel cum s-a întâmplat şi cu proiectul privind realizarea unui aeroport pe teritoriul judeţului nostru. De altfel, în accepţiunea majorităţii brăilenilor, ambele subiecte au căzut în derizoriu tocmai din considerentul de mai sus. * realizar