„Liliacul“, de Strauss, se joacă din nou cu casa închisă, după ce biletele s-au vândut rapid. Aproximativ 800 de timişoreni aleg, la fiecare sfârşit de an, să îşi înceapă seara de Revelion în compania artiştilor Operei Naţionale Române din Timişoara.
Îmbrăcaţi cât mai frumos cu putinţă, la frac sau, după caz, în rochii semnate de diferiţi designeri vestimentari, aceştia îşi petrec patru ore ale serii dintre ani în acordurile muzicii compuse de Johann Strauss fiul. „Liliacul“, pus în scenă în fiecare noapte de 31 decembrie, se apropie de al 20-lea an consecutiv în care poate fi urmărit de Revelion.
Vânzări record
La balul prinţului Orlovski, cei care umplu sala sunt, cel puţin în proporţie de 40-50 la sută, melomani prezenţi la aproape toate spectacolele Operei.
Atât de îndrăgita operetă nu este repetată în fiecare an fără motiv. Dovada o face faptul că, de fiecare dată, vânzările de bilete sunt o mândrie pentru directorul Operei Naţionale Române. „S-au epuizat toate de la începutul lunii decembrie, imediat după ce au fost puse în vânzare. Este spectacolul tradiţional, eu conduc instituţia de 11 ani şi s-a pus în scenă în fiecare dintre aceştia. Tradiţia este mai veche de atât, se juca şi înainte. Publicului îi place foarte mult, mai ales că acţiunea se petrece chiar în noaptea de Revelion“, a precizat Corneliu Murgu. Preţul biletelor este, de asemenea, demn de luat în seamă, pentru că un loc în stal şi la lojă costă 70 de lei. Capacitatea sălii, cu tot cu balcoanele aflate foarte sus şi de unde spectacolul nu se vede chiar bine, dar unde în schimbul unui bilet s-au dat doar 35 de lei, este de circa 800 de locuri.
Preambul de petrecere
Multe dintre persoanele care vor participa la eveniment pleacă din centrul Timişoarei direct la chefurile de Revelion pe care le-au organizat din timp. „Nu ştiu cât de mulţi din