In 2011 piata locala de fashion a primit cu bratele deschise cativa mari retaileri internationali, insa in acelasi timp a fost nevoita sa spuna "La revedere" unor branduri. Ce jucatori au decis sa parieze pe puterea de cumparare a romanilor si cine a plecat fara prea multe explicatii, aflati dintr-o retrospectiva DailyBusiness.ro.
In martie anul acesta retailer-ul suedez Hennes & Mauritz (H&M), ce comercializeaza haine pentru femei, barbati, adolescenti si copii, a intrat pe piata din Romania, deschizand pana in prezent 10 magazine in Bucuresti, Constanta, Cluj, Brasov si Timisoara.
In reteaua globala a H&M se inscriu 2.472 de magazine si 800 de unitati de productie in Europa si Asia. Grupul are aproximativ 87.000 angajati.
In luna noiembrie, retailer-ul a inregistrat vanzari globale cu 1% sub cele din aceeasi perioada a anului trecut (evolutie care ia in calcul magazinele deschise de cel putin un an de zile), din cauza temperaturilor inalte care au intarziat achizitionarea de articole vestimentare de iarna.
Totodata, colaborarea cu brand-ul Versace, ce a debutat la mijlocul lunii noiembrie, nu a reusit sa revitalizeze vanzarile si sa diminueze impactul vremii asupra comportamentului consumatorului.
In al patrulea trimestru fiscal, incheiat pe 30 noiembrie, vanzarile H&M au crescut cu 6%, fata de aceeasi perioada a anului anterior, pana la 5,2 miliarde de dolari. In acelasi timp, profitul a fost de 802 milioane de dolari.
In 2010, retailerul a inregistrat un profit dupa taxe de 2,7 miliarde de dolari si vanzari globale de 15,8 miliarde de dolari, cu 7% mai mari fata de 2009.
La sfarsitul lunii august, piata de fashion din Romania a mai primit un jucator: retailerul britanic New Look.
Compania a intrat pe piata cu un prim magazin in centrul comercial Afi Palace, in urma unei inv