Noua Mazda3 MPS trebuie să respecte o tradiţie conform căreia e cea mai greu de stăpânit din clasă, numai bună pentru derapaje şi recuperări la limită. Mai puternică şi mai rapidă decât precedenta generaţie, este însă noua Mazda3 MPS şi mai controlabilă, pe o piaţă care a cam renunţat la nebunii? Semnele unei maturizări sunt omniprezente: dacă fostul MPS nu diferea prea tare de Mazda3 standard, luând foarte multă lume prin surprindere cu acceleraţiile sale fulgerătoare, actuala generaţie strigă sus şi tare că ceva malefic se întâmplă sub capotă, ba chiar şi pe dedesubt.
Avem aşadar o imagine foarte sport: grila este supradimensionată, jantele au 18 inch, pe capotă tronează o uriaşă priză de aer, apar praguri sport iar în spate evacuarea dublă şi eleronul de deasupra lunetei arată clar cu ce avem de-a face.
La interior, pedalierul de aluminiu, schimbătorul cu cursă scurtă şi scaunele cu susţinere laterală pronunţată te pun într-o atmosferă pur sportivă din care lipseşte, din păcate, volanul cu partea de jos teşită, o scăpare greu de înţeles la echiparea standard.
Armăsar îmblânzit
Mai corect ar fi „herghelie îmblânzită", căci Mazda3 MPS are sub capotă un motor de 2.3 litri DISI (injecţie directă de benzină) care dezvoltă nu mai puţin de 260 de cai! Dacă la generaţia precedentă herghelia era aruncată de-a valma pe puntea faţă iar volanul îţi juca permanent în mâini din această cauză, acum avem un diferenţial cu alunecare limitată bine calibrat, care ţine sub control cuplul de 380 Nm dezvoltat de MPS la 3.000 de ture. Rezultatul este extrem de plăcut, căci acum te poţi bucura de maşină fără a te preocupa mereu cu privire la păstrarea maşinii pe şosea.
Iar bucuria e mare, căci 0-100km/h se fac în 6,1 secunde (un timp bun pentru un hot hatch, chiar dacă MPS nu e cea mai rapidă din segment), iar viteza maximă este de 250km/h. Motorul ur