Cea mai mare federatie patronala franceza din sectorul rutier s-a declarat ingrijorata de deschiderea pietei de transport de marfuri pentru societatile romanesti si bulgare, care va avea loc incepand cu 1 ianuarie 2012, in conformitate cu dreptul european, relateaza agentia AFP.
De anul viitor, transportatorii romani si bulgari vor putea transporta marfurile de la o destinatie la alta in interiorul teritoriului francez, asa cum s-a intamplat in 2010 pentru alte intreprinderi europene.
Acestea vor fi autorizate, dupa un traseu international care are ca destinatie Franta, sa efectueze maximum trei operatiuni de transport, cu o intarziere maxima de sapte zile.
Pentru Federatia patronala de transport rutier (FNTR), "sosirea transportatorilor romani si bulgari pe piata franceza va genera noi tensiuni concurentiale din cauza costurilor sociale si fiscale foarte diferite", in general mult inferioare celor practicate in Franta.
Organizatia subliniaza, intr-un comunicat, ca "astazi, peste 40% din camioanele grele care circula pe teritoriul francez sunt straine".
Pentru a face fata acestei concurente, FNTR cere "restabilirea competitivitatii societatilor de transport rutier, in special prin reducerea deficitului de competitivitate cu vecinii directi precum Germania (...) si printr-o relaxare a costului muncii".
In Franta, toti timpii de activitate a soferilor sunt contabilizati si platiti, ceea ce nu este cazul in toate tarile europene, reaminteste FNTR, ceea ce reprezinta "un factor major de distorsiune a concurentei cu alte tari". Cea mai mare federatie patronala franceza din sectorul rutier s-a declarat ingrijorata de deschiderea pietei de transport de marfuri pentru societatile romanesti si bulgare, care va avea loc incepand cu 1 ianuarie 2012, in conformitate cu dreptul european, relateaza agentia AFP. @N_P