Vânzările din Marea Britanie, pe ultima sută de metri înainte de trecerea în Noul An, depăşesc orice aşteptări. Imediat după anunţarea reducerilor, începând cu a doua zi de Crăciun, cumpărătorii au luat cu asalt magazinele.
În două zile, pe 26 şi 27 decembrie, magazinele au avut încasări de 4,3 miliarde de lire sterline. Adică....77.000 de lire pe secundă. Vânzările au fost chiar mai mari decât în perioada de dinainte de Crăciun. Iar faţă de perioada similară a anului truecut, numărul cumpărătorilor a crescut cu 21,5%. Comercianţii sunt convinşi că febra cumpărăturilor va dura până după Anul Nu, potrivit "Daily Mail". Înainte de sărbători, analiştii estimau că unele nume mari de pe arterele comerciale vitale ale Londrei ar ptuea dispărea. E vorba de La Senza, Blacks Leisure şi Millets.
Până în a treia săptămână din ianuarie, cumpărătorii vor lăsa în magazine aproape 23 de miliarde de lire în total, potrivit estimărilor.
Un nou trend - cadoul după Crăciun?
Există mai multe explicaţii: vremea blândă şi decizia firmelor de a-şi vinde stocurile de produse la preţuri foarte mici (reduceri de până la 70%) pentru a reuşi să adune banii pentru chiria trimestrială, a cărei scadenţă se apropie.
Evenimentele de anul acesta conturează şi o nouă tendinţă: cumpăratul de cadouri...după Crăciun, când totul se ieftineşte. "Cu siguranţă, oamenii au aşteptat reducerile. Mulţi au decis să se joace de-a aşteptatul cu companiile de retail şi să stea în case până veneau reducerile masive", explică profesorul Joshua Bamfield, de la Centrul de cercetare a vânzării cu amănuntul.