În 1926, un bărbat provenind dintr-o familie de greci stabilită în Brăila intra în istorie ca primul pasager plătitor pe o cursă aeriană civilă din România.Destinul lui Nicolae Anninos începe într-un mic oraş din estul României, continuă deasupra tuturor şi ia sfârşit, tragic, într-un sediu de bancă.
În iunie 1926, un bărbat dintr-o familie de greci stabilită la Brăila trimitea de urgenţă o scrisoare către Ministerul de Război. Linia ferată Buzău - Fărei - Brăila fusese închisă de inundaţiile ce loviseră România, iar un transport de cereale îl aştepta în portul din Galaţi. În joc erau promisiuni, sume mari de bani, onoarea de afacerişti de încredere pe care familia o clădise în timp.
În scrisoarea cu pricina, domnul Nicolae Anninos solicita, contra unei sume de 1.800 de lei (de patru ori contravaloarea unui bilet de tren la clasa a I-a în acele vremuri), să-i fie pus la dispoziţie un avion.
În ziua de 15 iunie 1926, afaceristul se urca la bordul unui avion civil de transport, tip DH-9. Lângă dânsul se afla doar pilotul cu rang de plutonier major, Ion Negreanu. Aceasta este povestea zborului comandat de primul pasager plătitor din România. Şi a vieţii tumultoase, fracturată între glorie şi deznădejde, a celui care, cândva, privind de sus, avea să exclame, deopotrivă copilăros şi înspăimântat: „Ce legănare ca în poveşti!".
Familie cu blazon
Nikos Anninos, devenit ulterior Nicolae Anninos, s-a născut în 7 aprilie 1897 la Brăila.Provenea dintr-o familie înstărită de greci, stabilită de câţiva ani în România.
Clanul Anninos era unul de armatori, cele patru vapoare aflate în posesia neamului de greci tăind Europa încărcate cu petrol şi cereale. Un leu cu o sabie apărea pe blazonul familiei, iar fiecare bărbat născut sub numele de Anninos devenea automat conte, printr-o tradiţie ce data din timpul lui Napoleon, care, se spune, ar fi fost s