În fiecare an de la invenţia automobilului au apărut noi modele, mai avansate, care duc mai departe tehnologia şi tot ce înseamnă acest mijloc de transport pentru omenire. Oricât de avansate tehnologic ar fi, dacă nu au acea emoţie căutată de mulţi, nu reuşesc să se facă remarcate. Printre cele care se menţin de mulţi ani în atenţia lumii se numără mărci consacrate, unele reînviate, toate interesante. Despre acestea vom vorbi în materialul retrospectiv al anului 2011.
BMW Seria 3
Probabil cea mai aşteptată maşină a anului, noua generaţie BMW Seria 3 a reuşit şi de această dată să surprindă plăcut. Este a şasea reeditare a generaţiei BMW Seria 3, care îşi menţine tracţiunea pe roţile din spate, distribuţia 50:50 a greutăţii, alături de un şasiu cu 50 de milimetri mai lung şi mai lat cu 37mm/47mm (faţă-spate) în comparaţie cu precedentul model.
BMW i-a întărit caroseria, i-a scăzut greutatea cu 50 de kilograme şi i-a adăugat o precisă servo-direcţie electromagnetică. La capitolul motorizări, sunt oferite o varietate de propulsoare turbo pe benzină şi diesel-uri: 316d şi 318d produc 116 cp, respectiv 143 cp, iar 320d poate dezvolta 184 cp sau 163 cp - în cazul versiunii Efficient Dynamics – aceasta consumă, conform măsurătorilor producătorului, 6 litri / 100 kilometri şi emite 109g/km de CO2. Transmisia este fie automată, cu opt trepte, fie manuală, cu şase viteze.
Propulsoarele pe benzină: 320i, cu un nou motor de 2.0 litri, produce 184 cp, iar 328i dezvoltă o putere de 245 cai (0-100 km/h în 5,9 secunde). Nu în ultimul rând, varianta 335i primeşte acelaşi twin-turbo de 3.0 litri. Preţul unui BMW 320d, cel mai apreciat de români, va fi de 36.580 euro cu TVA. Cea de-a şasea generaţie BMW Seria 3 va putea fi cumpărată în Romania din prima parte a anului viitor.
Noul Porsche 911