Anul care incepe se prefigureaza a fi unul plin de evenimente pentru Romania. In primul rand, vor fi alegeri care pot genera un nou guvern si noi administratii locale, si care vor da un imbold puternic pietei locale de media si publicitate. De asemenea, 2012 ar putea aduce mai multe privatizari, manageri privati la varful companiilor de stat, dar si miscari importante pe piata financiar-bancara.
Alegerile generale, programate sa aiba loc la sfarsitul anului, ar putea aduce la conducerea Romaniei un nou guvern. Sondajele de opinie ii dau, deocamdata, favoriti pe cei de la USL, care isi propun, printre altele, reducerea TVA la 19% la sfarsitul celor patru ani de mandat, incheierea unui nou acord cu FMI in 2013 si "generarea a 1 milion de locuri de munca", potrivit programului de guvernare prezentat la inceputul lunii mai.
Alegerile de la sfarsitul anului pot aduce si prezente exotice in Parlament si chiar in noul guvern, precum Partidul Poporului condus de Dan Diaconescu, patronul OTV.
Pe langa un nou guvern si o noua administratie, alegerile de la finele anului vor reprezenta un motor important de crestere a pietei locale de media si publicitate in 2012.
Bugetele de campanie ale partidelor politice se prefigureaza a fi si ele semnificative. Potrivit datelor disponibile de pe site-ul Autoritatii Electorale Permanente, cheltuielile de campanie pentru alegerile parlamentare din 2008 s-au ridicat la aproximativ 24 milioane de lei in cazul PNL, 25,9 milioane de lei in cazul PD-L si 29,3 milioane de lei in cazul USL. Totusi, neoficial, bugetele sunt mult mai mari, majoritatea fiind cheltuite pe celebrele "pomeni" electorale.
Anul scumpirilor
Pe langa toate acestea, 2012 va aduce si un val de scumpiri.
Astfel, la 1 ianuarie 2012 va avea loc o noua majorare a preturilor carburantilor, odata cu