Cu toţii ştim că Boeing 777 este un mamut al transporturilor aeriene. Business Insider a făcut o trecere în revistă a câtorva lucruri inedite despre tehnologia pe care o are la bază acest aparat de zbor cu care mulţi dintre noi ajung să zboare.
• Doar un singur motor al avionului Boeing 777 are 111.000 de cai putere, mult mai mult faţă de vasul Titanic, considerat în urmă cu un secol unul dintre cele mai performante mijloace de trasport pe distanţe mari, care avea o putere de 46 000 de cai putere.
• Motoarele modelului 777 sunt atât de mari încât au aproape acelaşi diametru cu cel al fuzelajului unui Boeing 747.
• În timpul decolării, motoarele absorb aproximativ 28 000 de metri cubi de aer. Prin comparaţie, un autoturism marca Bugatti, una dintre cele mai rapide maşini din lume, absoarbe doar 1.200 de metri cubi de aer la pornire, potrivit testului de viteză realizat de Top Gear.
• Fiecare motor de Boeing 777 costă 24 de milioane de dolari. Cu aceşti bani ai putea cumpăra trei maşini Ferrari, modelul 250 Testa, cel mai scump model de autorism din lume. (Ionela Samoilă)
Cu toţii ştim că Boeing 777 este un mamut al transporturilor aeriene. Business Insider a făcut o trecere în revistă a câtorva lucruri inedite despre tehnologia pe care o are la bază acest aparat de zbor cu care mulţi dintre noi ajung să zboare.
• Doar un singur motor al avionului Boeing 777 are 111.000 de cai putere, mult mai mult faţă de vasul Titanic, considerat în urmă cu un secol unul dintre cele mai performante mijloace de trasport pe distanţe mari, care avea o putere de 46 000 de cai putere.
• Motoarele modelului 777 sunt atât de mari încât au aproape acelaşi diametru cu cel al fuzelajului unui Boeing 747.
• În timpul decolării, motoarele absorb aproximativ 28 000 de metri cubi de aer. Prin comparaţie, un autoturism marca Bugatti, una dintre ce