Tată al unei fetiţe de 2 ani, Jorge Boero şi-a pierdut viaţa în prima probă specială a raliului-raid ce se desfăşoară în aceste zile în America de Sud.
Cu o istorie de mai bine de trei decenii, raliul-raid Dakar e socotit a fi cea mai dură întrecere automobilistică organizată vreodată. Fie că s-a desfăşurat în Africa de Nord-Vest, din 1979, fie în America de Sud, în ultimii patru ani, întrecerea i-a pus în dificultate pe concurenţi, profesionişti şi amatori deopotrivă.
Şi cum traseul e presărat cu numeroase capcane, mai ales în zonele cu dune, la fiecare ediţie s-au înregistrat accidente, unele dintre ele soldate cu morţi. Chiar în prima etapă din acest an, desfăşurată pe un traseu de peste 800 de kilometri, între Mar del Plata şi Santa Rosa de la Pampa, motociclistul Jorge Boero şi-a pierdut viaţa în urma unei căzături.
Era la doar doi kilometri de final
El a suferit un stop cardiac, iar medicii, deşi au sosit cât se putea de repede (cinci minute, în condiţiile în care el se afla într-o zonă de dune), n-au mai putut face nimic pentru a-l salva. În vârstă de 38 de ani, argentinianul lasă în urmă o soţie şi o fetiţă de 2 ani. El se afla la a doua participare la Dakar - anul trecut, în cursul etapei cu numărul 6, a suferit, de asemenea, o căzătură, fiind nevoit să abandoneze (a aşteptat opt ore pentru a fi dus la spital). Că Boero era urmărit de ghinion o dovedeşte şi faptul că accidentul în urma căruia a murit s-a produs cu doar doi kilometri înainte de finalul probei speciale, cea în care se face cronometrarea şi care contează în clasament.
Măsuri de securitate, dar degeaba
Criticaţi, organizatorii raliului-raid au luat o serie de măsuri prin care să limiteze numărul victimelor. Vehiculele participanţilor au fost dotate cu aparatură de detectare prin satelit (GPS) astfel încât ele să fie găsite uşor în cazul unor accidente. De asem