Metrosexualii cu unghiile făcute şi preocupaţi excesiv de propria imagine sunt întrecuţi de tehnosexuali – obsedaţi de tehnologie, dar şi de ei înşişi.
Într-o eră în care aproape toată lumea îşi trăieşte viaţa după reguli dictate de tehnologie, în care o persoană are două vieţi (una reală şi una virtuală), au luat naştere şi „specimenele" unei epoci supratehnologizate. Metrosexualii sau narcisiştii au evoluat şi astfel au luat naştere tehnosexualii, care sunt rezultatul răspândirii platformelor sociale, dar care nu au uitat că imaginea de sine trebuie să atragă atenţia în mod excesiv.
Termenul de „tehnosexual" a fost brevetat de Calvin Klein şi reprezintă prima generaţie de „gadget freeks" (ciudaţii gadgeturilor - n.r.). Potrivit lui Lori Singer, vicepreşedintele de marketing de la Calvin Klein, citat de presa internaţională, „tehnosexualii sunt generaţia tânără, care se caracterizează mai degrabă prin intermediul mediilor de comunicare folosite decât prin trendurile din muzică sau modă pe care le-au urmat."
Dublă pasiune
Specialiştii români îi caracterizează şi ei pe aceşti oameni, însă mai blând. „Tehnosexualii nu sunt centraţi exclusiv pe propriul aspect şi pe propria înfăţişare, ci şi pe bunurile de ultimă generaţie, cele mai costisitoare din domeniul informaţiei. Sunt persoane cu un nivel ridicat de trai, care dau startul ultimelor apariţii în domeniu", spune psihoterapeutul Keren Rosner.
Literatura de specialitate militează pentru definiţia „tehnosexualului" ca fiind un „tocilar tehnologic", însă pasiunea unei astfel de persoane trebuie privită din două perspective. Aceşti indivizi sunt îndrăgostiţi practic de orice fărâmă de tehnologie, însă gadgeturile pe care şi le achiziţionează trebuie să respecte anumite standarde.
Bărbatul tehnosexual are un simţ estetic foarte dezvoltat şi are „lipici" la dispozitive electronice şic,