MODERNIZARE În Bucureşti au fost finalizate în anul 2011 mai multe proiecte de mari dimensiuni, care au adus schimbări considerabile oraşului
Anul care tocmai s-a încheiat a fost unul bun pentru Bucureşti. Mai multe proiecte de amploare, dintre care unele începute cu zeci de ani înainte, au fost finalizate, aducând schimbări semnificative în viaţa oraşului.
Pasajul Basarab, finalizat după cinci ani
Primul proiect de mari dimensiuni la care lucrările au fost terminate anul trecut a fost Pasajul Basarab. Acesta a fost inaugurat pe 18 iunie printr-o paradă, iar bucureştenii au putut în aceeaşi zi să se plimbe pe noua construcţie. Pasajul a fost deschis traficului rutier de a doua zi, ocazie cu care pe pod a început să circule şi tramvaiul 34, care peste câteva săptămâni s-a transformat în 1, prima linie cu un traseu inelar din Capitală.
Piatra de temelie pentru Pasajul Basarab a fost pusă în noiembrie 2006. Lucrările au mers însă greu, în special din cauza expropierilor. Nici deschiderea pasajului n-a fost lipsită de probleme, rezistenţa construcţiei fiind pusă la îndoială de cei de la Inspectoratul de Stat în Construcţii.
Pasajul nu este finalizat nici acum în totalitate. Astfel, staţia de tramvai de pe podul hobanat, dotată cu scări fixe, lifturi şi escalatoare menite să asigure legătura între peroane şi sol, precum şi staţia de metrou Basarab, deşi a fost terminată, nu au fost puse în funcţiune deoarece trotuarul rulant care ar trebui să asigure conexiunea cu Gara de Nord nu a fost încă instalat.
Pasajul Basarab face legătura între Bulevardul Nicolae Titulescu – Şoseaua Orhideelor – Podul Grozăveşti – Bulevardul Vasile Milea (pentru circulaţia tramvaielor), respectiv Şoseaua Grozăveşti, întregind astfel inelul principal de circulaţie al Bucureştiului în partea de Nord-Vest. Proiectul cuprinde două traversări