Tarifele de transport trebuie să fie majorate cu minim 1% după ce acciza în lei la motorină a urcat cu 5,27% iar companiile petroliere au scumpit carburanţii cu 20% în 2011 “în baza mai multor justificări mai mult sau mai puţin plauzibile”, consideră Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).
“În anul 2011 până în decembrie, transportatorii rutieri au înregistrat o creştere a preţului la carburanţi (motorină) în România cu cca 20%, în baza diferitelor justificări mai mult sau mai puţin plauzibile”, se arată într-un comunicat al organizaţiei.
Aceasta menţionează că 2011 a început cu aplicarea calendarului de majorare a accizelor la carburanţi, astfel că acciza la benzină a ajuns la pragul minim din UE de 359 euro/1.000 de litri în vreme ce la motorină a ajuns la 302,51 euro.1.000 litri. Ba mai multi, până la 1 ianuarie 2013 aceasta din urmă trebuie să ajungă la minim 330 de euro.
Începutul lui 2012 vine cu o creştere de 4,46% în euro, iar din cauza diferenţei de curs rezultă un total de 5,27%, care poate justifica o creştere a preţului motorinei de 2%, adică 8,53-10 bani pe litru.
Scumpirile de la raft au alte cauze
“Având în vedere ponderea costului motorinei în operaţiunile de transport rutier, considerăm necesară o majorare imediată de la 01.01.2012, a tarifelor de transport cu minim 1%. }inând seama de faptul că ponderea costului cu transportul rutier în valoarea finală a produselor poate reprezenta de cele mai multe ori maxim 5% din valoarea finală a produselor pe raft, estimăm că datorită creşterii preţului la carburant, nu este justificată o creştere mai mare de 0,1% a preţurilor finale ale produselor, orice majorare suplimentară fiind datorată altor cauze, care nu implică transportul rutier”, consideră transportatorii.
Tarifele de transport trebuie să fie majorate cu minim 1% după ce acciza în lei la m