Turistul care ajunge în România se îmbolnăveşte imediat. Prima oară are dureri de cap atunci când vede cum arată pârtiile de la noi. Apoi, îl apucă durerile de inimă după ce află preţurile practicate la transportul pe cablu.
La Sinaia, sunt două societăţi care operează în domeniul transportului pe cablu. Teleferic Prahova SA cere 150 de lei pe un ski-pass valabil pe cele două telecabine, telescaunul care face legătura între Cota 1.400 şi Cota 2.000, precum şi cel din Valea Dorului. Cartela este valabilă şi pe pârtiile din Predeal. Transport Urban are telescaunul din Valea Soarelui, telegondola şi un baby-ski. Societatea aparţine Consiliului Local. Ski-pass-ul pentru o zi costă 120 de lei. La Azuga încă nu au fost puse în vânzare cartele de o zi, dar Romenergo intenţionează să le comercializeze la preţul de 140 de lei. Pentru că vor să redevină staţiunea numărul unu în România, cei din Poiana Braşov intenţionează să vândă ski-pass-ul de o zi cu 125 lei.
Pârtia Kalinderu din Buşteni este cea mai scumpă din lume. Şi nu se schiază pe cristale Swarovski, ci pe zăpadă artificială. Un ski-pass valabil toată ziua costă 250 de lei, echivalentul a 80 de dolari. Cu aceeaşi sumă, la Whistler, în Canada, poţi cumpăra o cartelă valabilă pe toate instalaţiile din staţiune. Staţiunea canadiană deţine 3.280 de hectare de pârtii, în vreme ce la Buşteni sunt doar 13 hectare. Asta înseamnă că cei care ajung la Kalinderu plătesc 6,15 dolari pentru fiecare hectar de pârtie, în vreme ce canadienii, săracii de ei, dau numai doi cenţi pentru fiecare hectar acoperit cu zăpadă. Practic, la Buşteni este de peste 300 de ori mai scump decât la Whistler. "Noi considerăm că preţurile sunt justificate, din moment ce producerea de zăpadă artificială şi instalaţia de nocturnă costă bani. La Poiana Braşov costă 125 de lei ziua de schi, dar cine a fost acolo s-a întors cu echipam