Pentru că tot este un an electoral, iar de Crăciun și Revelion câteva sute de mii de români au înjurat printre dinți modul cum s-a circulat pe DN1, între Capitală și stațiunile montane, avem vești despre ultimele termene avansate de oficialii dâmbovițeni privind construirea acestui tronson de autostradă.
Astfel, autorităţile promit că mersul bară la bară va fi o amintire în… 2016, când autostrada Bucureşti-Braşov va fi finalizată. Chiar şi acest termen pare fantezist, în contextul în care niciunul dintre tronsoane nu este gata, nerespectarea termenelor ţinând atât de constructori, cât şi de stat, care nu a reuşit să rezolve în timp problema exproprierilor. Cele mai mari întârzieri ale proiectului sunt pentru Comarnic-Braşov. După retragerea din 2010 a concernului franco-elen Vinci-Aktor, autorităţile sunt încă în etapa pregătitoare pentru găsirea unui nou constructor.
Pentru brașoveni, o veste bună ar fi aceea că tronsonul Comarnic-Braşov, prelungit până la Făgăraş. Cele mai mari probleme sunt pe tronsonul Comarnic-Braşov, care are şi cel mai complicat grad de execuţie. Înţelegerea iniţială cu grupul franco-elen Vinci-Aktor a picat la începutul lui 2010 consorţiul renunţând la contractul de concesiune pe motiv că nu a obţinut finanţarea necesară din partea băncilor pentru demararea lucrărilor.
Mai mult, pentru acestei părţi din autostradă i s-a adăugat şi sectorul Braşov-Făgăraş care trebuia construit de Bechtel. Pentru 2012 este programată selectarea constructorului, procedurile de licitaţie urmând să înceapă în trimestrul al doilea al acestui an. Potrivit ministrului Transporturilor Anca Boagiu, în acest moment sunt deja în revizuire documentaţiile pentru lansarea procedurilor, termenul de execuţie pentru autostradă fiind anul 2016.
Pentru că tot este un an electoral, iar de Crăciun și Revelion câteva sute de mii de români au înjurat printr