În ciuda scăderii înregistrate anul trecut de vânzările de autoturisme pe piaţa românească, segmentul premium marchează o creştere, spune şeful dealerului auto, Michael Schmidt.
Omul de afaceri Michael Schmidt, care deţine grupul de firme Automobile Bavaria, cu reprezentanţe Rolls Royce şi BMW atât în România, cât şi în Germania, face o diferenţă clară între mentalităţile clienţilor de automobile premium, dar şi de lux din cele două ţări. În timp ce pentru român o maşină premium înseamnă mai mult o confirmare a statutului social, pentru neamţ reprezintă opţiunea pentru siguranţă şi confort.
„Adevărul": Sunt diferenţe între clientul german de automobile premium şi de lux şi cel român?
Michael Schmidt: Piaţa de maşini de lux din Germania este profund diferită, de la mentalitatea clientului şi până la cea a angajatului. În ţările europene se ţine foarte mult cont de ce o să spună vecinul. Dacă un patron apare cu un Rolls Royce sau cu un BMW Seria 7, ce o să zică angajaţii, că în loc să încerce să redreseze firma, să facă majorări de salarii, el îşi ia maşină scumpă. Sunt şi aspecte sociale în joc. În România este şi o problemă de mentalitate şi cultură. Aici, ca să-ţi arăţi bunăstarea sau că ai reuşit în viaţă, cel mai uşor lucru este să ai o maşină. Adică poţi să stai în Drumul Taberei şi să ai X5. Maşina poţi să o arăţi la toată lumea, nu poţi să investeşti în casă şi după aceea să inviţi toată lumea să vadă ce ai în casă. Cu maşina ai o satisfacţie imediată în a-ţi arăta statutul social. În Germania, este clar că o să fie creştere în segmentul premium şi cel de lux. Pe de altă parte, mentalitatea germană specifică este că, pe modelele acestea, nu îţi manifeşti opulenţa. În Germania se vând 1.000 de Ferrari, dar mulţi dintre cei care le cumpără le scot în weekend pentru a face o tură şi cam atât. Mai este o diferenţă esenţială. În German