Brandurile încearcă să atingă cea mai înaltă poziţie de pe piaţă şi, uneori, adoptă tactici prin care să arate că sunt mai buni decât competitorul direct. Cea mai bună metodă este publicitatea comparativă.
Prin publicitate comparativă înţelegem un mesaj publicitar ce compară caracteristicile unui brand cu cele ale competitorilor direcţi admisă în ţări ca SUA şi Franţa, dar interzisă în România sau Germania. Astfel, în România auzim deseori remarca „un detergent obişnuit“, fără specificarea indentităţii concurentului direct.
Coca Cola şi Pepsi
Poate cea mai semnificativă luptă este între Coca Cola şi Pepsi. De-a lungul vremii, au apărut mai multe reclame prin care bauturile carbogazoase isi dispută superioritatea.
Duelul berilor
Întâlnim publicitate comparativă nu doar în zona băuturilor răcoritoare, ci şi a berilor.
Audi ridiculizează alte maşini
Publicitatea comparativă nu se limitează doar la băuturi, fiind adoptată şi de brandurile auto. Audi a creat o serie de spoturi prin care se poziţionează deasupra concurenţilor tradiţionali ca BMW şi Mercedes.
Chevrolet versus Citroen
O altă companie auto care a folosit publicitatea comparativă este Chevrolet, printr-o reclamă care parodiază spoturile Citroen, cu maşinile care se transformă în roboţi şi dansează.
Lupta dintre Mac şi PC
Războiul se duce şi pe teritoriul IT, unde Mac-ul companiei Apple încearcă să demonstreze că este mai bun decât PC-urile.
Adidas şi Nike
O competiţie acerbă are loc şi în domeniul pantofilor sport, unde Adidas şi Nike se bat pentru supremaţie.