INFRASTRUCTURĂ. Cea mai aşteptată inaugurare a anului este cea a tronsonului Bucureşti-Ploieşti a cărui construcţie a început în urmă cu cinci ani şi unde lucrează \"regii\" români ai asfaltului. Sursa: Foto: EVZ
În urma deschiderii circulaţiei pe mai multe tronsoane în 2011, România a ajuns la 370 kilometri de autostradă. Câteva zeci de kilometri ar urma să li se adauge în acest an.
De departe cel mai aşteptat eveniment al acestui an în domeniul infrastructurii este finalizarea autostrăzii Bucureşti-Ploieşti, cu o lungime de 62 de kilometri, începută încă din 2007-2008. În acest an vor continua lucrările la tronsoanele Coridorului IV Pan-European, care se întinde de la Nădlac la Constanţa, unde mare parte din contracte au fost deja atribuite.
Potrivit informaţiilor prezentate de Ministerul Transporturilor, în anul care tocmai s-a încheiat au fost finalizaţi 58 de kilometri de autostradă, iar în prezent se află în execuţie 434 de kilometri. Alte proiecte, totalizând 136 de kilometri, sunt fie în curs de semnare a contractelor, fie în fază de licitare. Instituţia condusă de Anca Boagiu consideră că în 2013 reţeaua de autostrăzi a României va ajunge la 550 de kilometri.
Bucureşti-Ploieşti, gata în octombrie
Firmele "regilor asfaltului", Costel Căşuneanu şi Dan Beşciu, trebuie să finalizeze lucrările pe cele două secţiuni pe care le au în lucru de pe tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti, până la finalul lunii iunie. Din această secţiune s-au încheiat lucrările pe circa 14 kilometri, unde a lucrat Spedition UMB, firmă controlată de omul de afaceri băcăuan Dorinel Umbrărescu.
Potrivit datelor remise de Companie către EvZ, tot în trimestrul doi ar trebui să putem circula şi pe 13,5 kilometri din secţiunea care leagă Moara Vlăsiei de Capitală. Întregul tronson, pe care lucrează italienii de la Pizzarotti şi Tirena Scavi ar urma să fie gata pe 5 o