Alan Penn, profesor de arhitectură a sistemelor de calcul de la Universitatea UCL din Londra, susţine că a descoperit secretul succesului magazinelor IKEA.
Business Insider publică un filmuleţ de la o prezentare a lui Penn, în care profesorul explică de ce lumea petrece atât de mult timp în magazinele retailer-ului suedez.
Pentru început, Penn îi întreabă pe cei prezenţi dacă au fost vreodată într-un magazin IKEA şi dacă le place să cumpere de acolo.
Răspunsurile primite din sală sunt oarecum contradictorii: 95% dintre cei prezenţi au fost la IKEA, însă numai 25% au spus că le place să cumpere de acolo.
Penn explică această diferenţă prin faptul că IKEA îşi "zăpăceşte" clienţii. "Aceştia se plimbă prin tot magazinul, urmărind semnele din magazin. Ei se pierd, ajung la produse pe care nu le căutau, petrec mai mult timp în magazin şi fac cumpărături pe care nu le planificaseră, sub impulsul de moment", explică profesorul.
El a prezentat chiar şi o hartă termică, din care reiese că majoritatea clienţilor de la IKEA se găsesc în mijlocul magazinului, iar cei mai puţini - către ieşire.
"Această hartă reprezintă exact motivul pentru care eu nu merg la IKEA. Nu vreau să pierd o oră ca să găsesc un bec", spune unul dintre comentatorii de pe Business Insider.
Un altul spune că şi el a petrecut mult timp la IKEA, dar că i-a plăcut experienţa. "Am descoperit multe lucruri despre care nu ştiam că există", a explicat el.
Alan Penn, profesor de arhitectură a sistemelor de calcul de la Universitatea UCL din Londra, susţine că a descoperit secretul succesului magazinelor IKEA.
Business Insider publică un filmuleţ de la o prezentare a lui Penn, în care profesorul explică de ce lumea petrece atât de mult timp în magazinele retailer-ului suedez.
Pentru început, Penn îi întreabă pe cei prezenţi dacă au fost vreodată într-un ma