Criza nu a afectat prea mult industria de jocuri video şi a echipamentelor de profil, care de la debutul crizei, în 2007, şi până în prezent, a crescut cu o rată medie anuală de peste 10%. Iar estimările consultanţilor sau ale analiştilor independenţi, arată la fel de optimist pentru companiile care activează pe această piaţă: în 2012 vânzările de jocuri video ar putea depăşi nivelul de 68 de miliarde de dolari.
Industria jocurilor video creşte şi îşi schimbă faţa de la o zi la alta. De la Mario, instalatorul italian pornit în salvarea unei prinţese printre hoarde de plante antropofage şi ciuperci neprietenoase, sau de la Pac-Man – mâncătorul de buline, urmărit de fantome, s-a ajuns la transpuneri virtuale ale unor filme de succes, ca Star Wars: The Old Republic, sau naraţiuni interactive cu o istorie mai recentă, ca The Elder Scrolls V: Skyrim. Altfel spus, industria a trecut rapid de la eroii protoistorici 2D şi ale lor peripeţii într-un peisaj cu o grafică acum rudimendară, la universuri virtuale auto-suficiente, în care imersiunea face din realitate o biată reverie. Iar profiturile sunt pe măsura spectacolului: depăşesc veniturile obţinute din vânzarea muzică sau filme.
Cifre în creştere în ciuda crizei
Industria jocurilor video creşte cu o rată medie anuală de 10.3%, potrivit unor statistici realizate de arstehnica.com – una dintre platformele media care monitorizează piaţa de profil, care citează un studiu PricewaterhouseCooper, privitor la evoluţia până în 2012 a industriei. Potrivit estimărilor respective, în condiţiile menţinerii aceluiaşi ritm de creştere, în 2012 industria jocurilor video va depăşi toate celelalte sectoare ale industriei de divertisment şi va ajunge la 68.4 miliarde de dolari până la finele acestui an, de la 41.9 miliarde de dolari, cât a înregistrat în 2008.
Mario
Super Mario Galaxy
@