România nu are de gând să reducă taxa pentru auvehiculele care vor trece în acest an podul de peste Dunăre în zona localităţilor Giurgiu-Ruse. Chiar premierul Emil Boc îşi exprimase speranţa ca maşinile să circule pe acest pod cu "mai puţine taxe", însă spusele sale au rămas doar vorbe în vânt.
Decizia Guvernului de a menţine taxa a fost luată exact la sfârşitul anului trecut, exact în perioada în care Simeon Djankov, vice-prim ministru şi ministru de Finanţe al Bulgariei, anunţa, după o vizită efectuată în România, că a primit asigurări că autorităţile de la Bucureşti se pregătesc să reducă la rândul lor taxele pentru trecerea podului peste Dunăre.
Guvernul bulgar s-a ţinut de promisiune
În vara anului trecut, guvernul bulgar a redus taxa pentru autoturismele care traversează podul dinspre Ruse spre Giurgiu de la 12 leva (6 euro) la 4 leva (2 euro).
Taxa de pod din direcţia Giurgiu - Ruse, stabilită de România, nu a fost însă modificată, fiind menţinută la echivalentul a 6 euro.
În schimb, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale nu preconizează diminuarea tarifelor de trecere pentru utilizarea podului de la Giurgiu-Ruse, având în vedere că sunt venit la dispoziţia companiei şi sunt utilizate la finanţarea lucrărilor de construcţie, modernizare, întreţinere şi reparaţie a drumurilor naţionale, precum şi la garantarea şi rambursarea creditelor externe şi interne contractate în acest scop, după cum arată documentul semnat de conducerea Ministerului Transporturilor. Totuşi, aceştia nu prezintă cifre cu privire la eficienţa menţinerii taxei.
În primăvara anului 2010, după o discuţie cu prim-ministrul bulgar, premierul Emil Boc afirma că speră ca maşinile să circule "cu mai puţine taxe" peste podul Giurgiu-Ruse încă din sezonul estival al acelui an.
Ei anunţau că cele două guverne analizează p