Companiile nu par sa acorde o importanta prea mare cand vine vorba de existenta paginilor de brand pe Facebook. Si asta in ciuda faptului ca numarul persoanelor prezente in retea creste vizibil, depasind 4,1 milioane de conturi in Romania. Motivul? Comportamentul este inca unul experimental, iar companiile nu stiu pe seama cui sa lase gestionarea paginii: PR, customer service, media sau advertising.
Adrian Stanescu, managing partner Thinkdigital pentru Romania si Moldova, agentie care gestioneaza publicitatea Facebook in mai multe state din regiune, estimeaza ca in tara noastra, numarul companiilor prezente pe aceasta retea de socializare este de sub 5%.
In acest context, pe parcursul lui 2012, tendinta ar fi de crestere a numarului de pagini Facebook-Brand Profile.
„Desi pana acum dezvoltarea Facebook-ului in Romania a fost privita cu mare interes, companiile nu au schimbat foarte multe lucruri in strategiile de comunicare. Totusi, inca de anul trecut, marile brand-uri au observat ca Facebook-ul nu este doar o moda, ci mai mult decat atat, reteaua a devenit un element important in dezvoltarea publicitatii”, a declarat managing partnerul Thinkdigital, pentru DailyBusiness.ro.
De asemenea, acesta se asteapta la o crestere a volumului de publicitate Social Ads.
Potrivit lui Stanescu, in Romania actiunile si comportamentul pe Facebook sunt de multe ori experimentale.
„Chiar daca multe companii au campanii pe Facebook, acestea nu sunt pregatite pentru o abordare constanta si consistenta pe o perioada mai lunga de timp. De cele mai multe ori, exista o problema a resurselor umane”, a mentionat reprezentantul Thinkdigital.
In plus,reprezentantii brandurilor nu stiu daca aceasta activitate este una ce poate fi derulata intern sau trebuie externalizata, sau in responsabilitatea cui intra ges