Din prima zi a acestui an, călătorii care utilizau – în mod frecvent sau doar ocazional – trenul pe ruta Giurgiu – Grădiştea şi retur au avut surpriza de a fi nevoiţi să se descurce „aşa cum pot”. Motivul îl reprezintă un ordin al Ministerului Transporturilor, conform căruia toate trenurile care deservesc această rută îşi încetează activitatea, începând cu 1 ianuarie 2011.
Uşi rupte, călători nemulţumiţi şi trenuri lipsă. Aceasta este imaginea pe care o arată astăzi cea mai veche gară din sudul ţării.
Dacă odinioară giurgiuvenii se mândreau cu o clădire pe care tronează placa de marmură ce aminteşte că aici a poposit primul tren din România, cu mai bine de un secol în urmă, acum a rămas doar amintirea.
Modernizarea nu a ajuns în gara giurgiuveană decât prin garniturile de tren aduse aici. În rest, tot aceeaşi imagine de acum 20 de ani, cu uşi de lemn prin care pătrunde vântul, cu „ţâşnitori” la care apa nu mai curge de mulltă vreme şi cu un WC adevărat focar de infecţie.
„Nu ne convine deloc situaţia, dar ce să facem. Eu fac naveta la Băneasa, îmi convenea mai mult să merg cu trenul, pentru că mă costa puţin. Acum, dacă ne-au scos trenul ăsta, o să merg cu microbuzul, ce să fac. Dar uite, ieri nici astea nu au circulat. Am fost la un pas să îmi pierd locul de muncă”, spunea Ion F, unul dintre giurgiuvenii care încă mai speră să vadă trăgând la peron trenul pe care să scrie „Giurgiu – Grădiştea - Giurgiu”.
Doar un afiş aminteşte călătorilor de anularea trenului
Pe uşa de acces a gării Giurgiu, ruptă şi cu geamuri sparte, tronează un afiş prin care călătorii sunt anunţaţi că „începând cu 1 ianuarie, trenurile regio (personale) 9313 (ora de plecare din Grădiştea 7.55 şi sosire în Giurgiu la 9.03), 9315(ora de plecare din Grădiştea 17.45 şi sosire în Giurgiu la 18.53), 9314 (ora de plecare din Giurgiu 6.17 şi sosire la Grădiştea la ora