Românii merg la dentist doar când au o urgenţă şi amână intervenţiile costisitoare
Specialiştii spun că această abordare este greşită, factura fiind plătită în final tot de către pacienţi
2012 va fi un an prielnic pentru dezvoltarea turismului dentar, care şi în 2011 a atras un număr semnificativ de străini
Românii merg la dentist doar atunci când au o problemă gravă şi amână cât de mult posibil lucrările şi intervenţiile costisitoare. Însă, această abordare nu este una eficientă când vine vorba de factura finală pe care persoanele o plătesc pentru a trata problemele stomatologice.
"Majoritatea românilor merg la stomatolog doar atunci când au o urgenţă, iar criza a accelerat această tendinţă. În general, principala problemă a cabinetelor din acest an a ţinut de reticenţa pacienţilor în a cheltui bani pentru servicii stomatologice care nu sunt de urgenţă. În România, medicina dentară de prevenţie nu este suficient de bine dezvoltată, neexistând o educaţie în acest sens", a declarat pentru Curierul Naţional Anca Pătru, din cadrul Glamour Dent.
De asemenea, George Mănoiu, director de dezvoltare al Romgermed, a afirmat că adresabilitatea pacienţilor către stomatologie rămâne încă la parametri modeşti. "Pacienţii amână cât mai mult lucrările şi intervenţiile costisitoare şi se adresează medicului stomatolog mai ales pentru urgenţe sau pentru lucrări de rutină. Această abordare este evident greşită, factura urmând să fie plătită în final tot de către pacienţi", a explicat acesta, pentru Curierul Naţional.
În aceste condiţii, piaţa are un avans de doar câteva procente.
George Mănoiu a explicat că în condiţiile în care piaţa serviciilor medicale private îşi continuă creşterea accentuată, stomatologia nu pare să urmeze acelaşi trend. "Estimările noastre merg către o creştere de 2-5% pentru piaţa totală de servicii stomatologice