Perioada de "aşteptare" până la promovare diferă în funcţie de companie, de nivelul poziţiei şi de domeniul de activitate
Deseori, avansarea presupune cel puţin un an în companie, pentru a acumula experienţă, cât şi o performanţă crescută şi constantă
Situaţia financiară din ultimii ani a făcut mulţi angajaţi să devină demotivaţi, în special din cauza reducerilor salariale, iar prospectul unei promovări este unul extrem de atrăgător pentru majoritatea angajaţilor. Specialiştii în resurse umane contactaţi de Curierul Naţional ne-au explicat că există mai mulţi paşi care trebuie îndepliniţi pentru a promova la locul de muncă.
În primul rând, trebuie ţinut cont de faptul că perioada de "aşteptare" până la promovare diferă atât în funcţie de companie, cât şi de nivelul poziţiei şi de domeniul de activitate al firmei.
"Astfel, există companii care au un plan de carieră deja agreat pentru fiecare poziţie în parte, ceea ce presupune ca orice angajat pe o anumită poziţie este necesar să acumuleze anumite cunoştinţe, competenţe şi experienţă, pentru a putea să treacă de la un nivel la altul şi aici aş exemplifica cu binecunoscuta structură din Procter&Gamble. De asemenea, există şi companii unde nu este stabilit un plan de carieră sau, dacă există, acesta permite o oarecare flexibilitate (de exemplu, la companii din domeniul PR, Marketing sau orice companie care este un start-up)", a declarat, pentru Curierul Naţional, Loredana Vlădăreanu, Senior HR Consultant & Executive Coach HART Human Resource Consulting.
Potrivit reprezentantelor companiei Consulteam, Oana Datki şi Cătălina Rascu, este important ca aşteptările angajaţilor să fie realiste, potrivite cu modelul de business, cu politicile companiei respective, cu performanţa aşteptată şi cu cea livrată.
"Deseori, promovarea presupune atât cel puţin un an în companie, pentru a acumula