A condus cea mai importantă bancă a statului, EXIMBANK, iar acum se numără printre puţinele femei manager care decid strategia unuia dintre cei mai importanţi asigurători din piaţă.
Vă invităm să parcurgeţi, alături de noi, unul dintre puţinele interviuri acordate presei româneşti de către Mariana Diaconescu, preşedinte directorat ASIROM, care ne aduce precizări în legătură cu provocarea de a prelua conducerea unui asigurător de top, modul în care compania va aborda segmentul de retail, precum şi în ceea ce priveşte strategia de trecere pe profit a ASIROM.
PRIMM: Doamnă preşedinte, acesta este primul interviu pe care îl acordaţi Revistei PRIMM - Asigurări&Pensii. Cum evaluaţi, în acest moment, piaţa românească de asigurări?
Mariana DIACONESCU: Este o întrebare dificilă şi, totodată, interesantă. În opinia mea, piaţa de asigurări din România este una complexă, o piaţă care în ultima perioadă se diversifică foarte mult şi în care resimţim, pe de o parte, efectele crizei economice şi financiare prin care trece economia globală, iar pe de altă parte, consecinţele integrării ţării noastre în Uniunea Europeană.
Având în vedere că prognozele pentru următoarea perioadă vorbesc despre o revenire a recesiunii, aţi putea să ne creionaţi o imagine asupra felului în care consideraţi că va evolua piaţa românească de asigurări?
M.D.: Piaţa românească de asigurări este legată indisolubil de evoluţia economică de ansamblu, astfel încât, în anul 2009, am resimţit şi mai acut efectele crizei începute în anul 2008 în piaţa de asigurări, prin descreşterea volumului de prime brute subscrise şi prin scăderea numărului de clienţi. De altfel, ştiţi că efectele acestei crize prelungite până în prima jumătate a anului 2011 s-au materializat printr-o scădere a pieţei, cifrată pentru activitatea de asigurări generale la aproximativ 10%. În definitiv, dacă aş