“Este ca o rochie neagra pe care orice femeie si-o doreste”. Astfel descrie serviciile si solutiile de cloud computing Andre Kiehne, vicepresedinte pentru servicii in cadrul Fujitsu Technology Solutions, unul dintre cei mai importanti jucatori in IT-ul european.
Iar aluzia la rochia neagra, nelipsita din dulapul majoritatii femeilor, nu pare deloc deplasata daca ne gandim ca in ultimii ani s-a discutat despre cloud computing in aproape toate lansarile si conferintele companiilor din IT&C.
De exemplu, la nivel global piata de cloud computing a fost de aproximativ 68 de miliarde de dolari in 2011 si va ajunge la circa 150 miliarde de dolari in 2014, conform companiei de cercetare de piata Gartner.
Crestere de 40% intre 2011 si 2011 in Romania
Legat de Romania inca nu exista date despre valoarea sau evolutia acestui domeniu, dar cresterea va fi si mai mare avand in vedere ca aceste produse si servicii au patruns destul de putin pe piata. In jur de 40% este cresterea anuala estimata pentru acest segment intre 2011 si 2015 de Eugen Schwab-Chesaru, directorul general pentru Europa de Est al companiei de cercetare Pierre Audoin Consultants (PAC).
“Cloud computingul reprezinta o piata cu un potential fantastic de dezvoltare. Principalul motor de crestere este dat de schimbarea tot mai frecventa a cerintelor consumatorilor”, spunea in toamna anului trecut Daniel Ionescu, director de strategie si marketing la Totalsoft, cand cel mai mare producator romanesc de software de business lansa propriile solutii cloud. Acest domeniu a schimbat chiar strategia de business a companiei. Daca de 18 ani, de cand s-a lansat, a lucrat doar cu jucatori mari, din septembrie, de cand a inceput sa comercializeze solutii cloud, Totalsoft a intrat si pe segmentul de IMM-uri.
Practic, clientii tintiti sunt companiile cu bugete pentru IT mai mici de