Probabil vi s-a intamplat si dumneavoastra. Mergeti pe strada si, dintr-o data, vedeti un grup de tineri facandu-si poze cu telefonul mobil apoi, gesticuland incantat, unul dintre ei exclama “asta-i de pus pe Facebook!”. Social media evolueaza, Romania nu face exceptie. Intrebarea este – catre ce evolueaza? La ce sa ne asteptam?
Wall-Street.ro, pe langa analizele si interviurile exclusive cu oameni din industrie cu care v-am obisnuit, urmareste si tendintele internationale precum si declaratiile expertilor in comunicare pe canale social media. Multe dintre tendintele ce se dezvolta in afara tarii ajung, nu peste mult timp, si in Romania.
Cnet.com publica top tendinte in social media pe 2012.
1. Social networking-ul de pe terminale mobile continua sa creasca
Si acest lucru bucura, bineinteles, operatorii telecom din intreaga lume precum si pe unii producatori de telefoane – mai ales cei care “au prins valul” si au iesit in fata cu terminale inteligente versatile. In Romania, rata de penetrare a smartphone-urilor este inca redusa – doar opt din 100 de telefoane fiind smartphone-uri, conform unui studiu GfK realizat in noiembrie 2011.
Acest lucru inseamna un potential ridicat de dezvoltare pe acest segment. In SUA, majoritatea consumatorilor vor avea smartphone-uri (in prezent circa 44% din populatie detine un telefon inteligent, conform Nielsen).
Smartphone-urile stiu unde te afli, cine iti sunt prietenii, cine se afla in apropierea ta si, in curand, vor sti si ce cumperi.
Facebook ia in serios mediul mobil, dar acest lucru fac si companii mai mici precum Path si Milik (cu prima aplicatie a lor, Oink ). Cel mai probabil aceste servicii se vor folosi de reteaua Facebook pentru a pune oamenii in legatura unii cu altii. Fara indoiala insa in 2012 vor aparea din ce in ce mai multe retele specializate – Wall-Street.ro va va