O campanie naivă şi mîndru naţională s-a declanţat înainte de 1 decembrie 2011. Ideea: cînd dai “românii sunt…” pe google să-ţi apară că sunt deştepţi. Citez:
Dacă pe 17 noiembrie 2011, la o simplă căutare pe google.ro, google.com, google.fr, google.it, google.es sau google.de cu sintagma „românii sunt”, sugestiile automate l-ar fi jignit chiar şi pe cel mai indiferent român, la o lună de la lansarea campaniei, în prezent primele cinci cuvinte generate de motorul de cautare sunt: deştepţi, educaţi, frumşoi, paduchioşi şi inteligenţi.
Deşi campania este un succes, Adrian Boţan, creative director al McCann Erickson pentru Europa Centrală şi de Est, a declarat că în momentul în care a fost lansată campania a crezut că rezultatele Google se vor schimba mai repede.
„Ne aşteptam să se schimbe de 1 decembrie sau chiar înainte. Am fost puţin dezamagiţi că nu s-a întâmplat asta”, declară Boţan. (sursa)
Iar acum filialele McCann pot începe campania şi pentru alte colţuri ale lumii. Cu cât criza şi măsurile aiuristice împotriva ei vor vor fi mai nocive, cu atât popoarele lumii vor fi mai deştepte. Sau poate vor scrie “românii sunt bogaţi”, “românii au un rating la Standard & Poors extraordinar”.
Să le dăm o mînă de ajutor şi bieţilor francezi:
Sau britanici:
Asta cu mândria naţională nu-i o prostie. E doar un trend care se tot dezvoltă de vreun deceniu, invers proporţional cu credinţa în economie, piaţă, credit etc. Ne ia febra şi pe noi. La unguri a apărut o constituţie mîndră de ţi se ridică părul de pe mînă. La noi s-au sesizat deocamdată publicitarii. Interesant.
O campanie naivă şi mîndru naţională s-a declanţat înainte de 1 decembrie 2011. Ideea: cînd dai “românii sunt…” pe google să-ţi apară că sunt deştepţi. Citez:
Dacă pe 17 noiembrie 2011, la o simplă căutare pe google.ro, google.com, google.fr, google.it, google