Unul dintre obiectivele ministerului condus de Udrea în acest an este organizarea în România a "evenimentului Jean Michel Jarre, de promovare a destinaţiei turistice România".
Proiectul este cuprins în programul multianual de marketing si promovare turistică al MInisterului Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT), care va beneficia de o finanţare de 11 milioane de lei de la buget în acest an.
Acesta urmăreşte promovarea celor mai importante destinaţii şi forme de turism din România pe piaţa internă si pe principalele pieţe turistice din străinătate, definirea şi promovarea brandului turistic şi vizează efectuarea de studii de marketing, organizarea de activităţi de relaţii publice în ţară şi străinătate şi realizarea de acţiuni de promovare şi publicitate.
Fondurile destinate programului de marketing şi promovare sunt de 5,5 milioane de lei anul trecut, de 11 milioane de lei în acest an, 8,5 milioane de lei în 2013 şi câte 8,8 milioane de lei în 2014 şi 2015, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern elaborat de MDRT. Banii provin de la bugetul de stat, la care se adaugă şi fonduri europene, respectiv 25 de milioane de euro în acest an.
Cu aceşti bani vor fi plătite şi realizarea de materiale de promovare precum cataloage, broşuri, pliante, fotoreportaje, filme de animaţie şi documentare, etc.
Acestora li se adaugă marketing-ul prin internet, reţele de socializare şi alte mijloace electronice.
Cuantumul taxei de participare se va stabili prin ordin al ministrului, în funcţie de fiecare manifestare expoziţională, iar valoarea însumată colectată de la toţi participanţii nu va putea depăşi 10% din totalul devizului general al acţiunii.
Anul trecut, două firme spaniole au realizat logo-ul în formă de frunză pentru care Ministerul Turismului a cheltuit circa 900.000 de euro şi care a generat un întreg scandal de presă.
A