Principalele puncte slabe ale magazinelor din Romania sunt stocurile de marfa din colectiile trecute si atitudinea vanzatorilor, spune consultantul imobiliar Yves D'Arfeuille, care in ultimii zece ani a lucrat pentru Carrefour si EMCT, dezvotatorul mallului Sun Plaza.
Yves D'Arfeuille (foto), de origine franceza, a preluat in luna noiembrie 2011 functia de coordonator al departamentului de property management in cadrul companiei de consultanta imobiliara DTZ Echinox. Anterior, el a lucrat timp de cinci ani in cadrul EMCT, dezvoltatorul mallului Sun Plaza, si alti cinci ani pentru operatorul francez Carrefour.
“Cand lucrezi in cadrul unui dezvoltator, te joci cu banii tai. Ca si consultant, te joci cu banii altcuiva, asa ca procesul de a lua o decizie este diferit. In ambele locuri am invatat o multime lucruri: la Carrefour am «prins» limba romana si asta ma ajuta in discutiile cu partenerii de afaceri si cu echipele mele”, explica Yves D'Arfeuille diferentele dintre a fi consultant si a lucra pentru un dezvoltator imobiliar.
La EMCT, D'Arfeuille a invatat despre ceea ce „da viata” unui mall, precum zona de divertisment, in special cinematograful. Desi statisticile arata ca suntem printre ultimii din Europa in ceea ce priveste suprafata de cinematografe/cap locuitor, el crede ca in Romania pretul de operare al unui cinema este prea ridicat si, deci, descurajator.
“In Paris un bilet costa 10 euro, in Romania costa circa 25 de lei, insa Franta are peste 65 de milioane de locuitori si o putere de cumparare mult mai mare decat cea a pietei locale”, arata D'Arfeuille.
In prezent, DTZ Echinox administreaza circa 160.000 mp de spatii de retail si 11.000 mp de birouri, iar aceste valori sunt asteptate sa creasca in 2012, intrucat, spune D'Arfeuille, proprietarii incep sa fie mai deschisi la externalizarea serviciilor de administrare.