Autorităţile locale promit pentru acest an demararea unor proiecte de amploare menite să decongestioneze traficul rutier din Timişoara. Printre acestea se numără mult-aşteptatul proiect „complexul Michelangelo”, privind treceri cu nivel suspendat şi subterane, dar şi lărgirea şoselelor la patru benzi de circulaţie la toate intrările în oraş.
Amenajarea complexului rutier Michelangelo, la start
Relatam recent în TIMPOLIS că, în Timişoara, unul dintre punctele critice ale reţelei de trafic rutier este Podul Michelangelo. Potrivit studiilor efectuate de specialiştii de la Catedra de Inginerie a Transporturilor a Facultăţii de Mecanică din cadrul Universităţii Politehnica, în acea zonă trec zilnic 28.000 de vehicule, în ambele sensuri, într-un timp de 14 ore, iar valorile acestea mari de trafic, în anumite condiţii meteo, generează cozi imense la unele intersecţii, şi situaţii chiar blocaje rutiere. Potrivit autorităţilor, podul Michelangelo este amplasat în zona centrală a Timişoarei, fiind una dintre cele mai importante structuri de traversare ale municipiului, însă una în care este cunoscut modul necorespunzător în care se desfăşoară circulaţia rutieră, pietonală şi a bicicliştilor din cauza configuraţiei intersecţiei şi valorilor în creştere a traficului. În plus, centrul universitar şi campusul studenţesc situate în această zonă duc la existenţa unui trafic pietonal intens.
Pentru a decongestiona traficul rutier din oraş, autorităţile locale au creionat mai multe proiecte, printre care şi unul care vizează realizarea unei treceri cu nivel suspendat care să pornească de pe b-dul Michelangello şi să meargă până pe b-dul Vasile Pârvan, proiect creionat încă din anul 2005, introdus în planul integrat de dezvoltare. Se pare însă că autorităţile locale au hotărât să treacă la o altă variantă pentru decongestionarea traf