Tocmai ce voiam să-i laud pe colegii de la Publika.md că au reuşit performanţa ca, în mai puţin de doi ani de zile, să se bată cu (şi să bată) principalele site-uri de ştiri de peste Prut, când am descoperit că imposibil este un cuvânt relativ la Chişinău. În fine, să o luăm cu începutul. Cu 400.000 de vizitatori unici, Publika.md se situa, în decembrie, pe locul doi în *clasamentul neoficial al site-urilor de ştiri din Republica Moldova, după ProTv.md, care numără 500.00 de unici, şi înaintea Unimedia.md (300.000 de vizitatori unici). La afişări, Publika.md, cu 3,5 milioane, este la jumătate din Unimedia.md, dar la o distanţă ca de la Pământ la Lună faţă de Protv.md, care a înregistrat mai bine de 18.000.000 de afişări. Nimic de zis, Pro tv este prezent de peste zece ani la Chişinău, se prea poate să-şi fi format un public fidel, inclusiv pe net, mai ales că multă vreme a fost singura opţiune locală pentru moldovenii sătui de rusă. Totuşi, ceva nu se pupă. În condiţiile în care bounce rate-ul Publika este unul normal pentru un site de ştiri, la fel şi în cazul Unimedia, ambele stând în jurul unui 40% comparabil cu cel al CNN.com, Protv.md reuşeşte performanţa, cred că unică în lume, de a avea doar 1,14% bounce, în scădere faţă de lunile trecute, când era de 4% .
Unimedia.md
Publika.md
Protv.md
Zoso, o explicaţie?
*În Republica Moldova nu există încă un instrument oficial de măsurare a traficului pe internet, aşa că piaţa ia de bune raportările din Google Analytics ale publisherilor. Abia de anul acesta se va introduce BATI, echivalentul SATI din România.
Tocmai ce voiam să-i laud pe colegii de la Publika.md că au reuşit performanţa ca, în mai puţin de doi ani de zile, să se bată cu (şi să bată) principalele site-uri de ştiri de peste Prut, când am descoperit că imposibil este un cuvânt relativ la Chişinău. În fin