În prezent, costul unei vignete per camion este de 1.280 euro anual, indiferent câţi kilometri se parcurg
Spre deosebire de noi, austriecii au instalat sisteme Go-Box care înregistrează toate trecerile prin portalele taxabile
Hagiu: Pierderile suferite anul trecut de firmele de profil sunt cuprinse între 50 şi 80 mil. euro
Împovăraţi de taxe, impozite, scumpirea constantă a carburanţilor, la care se adaugă imposibilitatea de a circula pe măsura nevoilor din cauza slabei infrastructuri rutiere, transportatorii români spun că au înregistrat anul trecut pierderi de ordinul zecilor de milioane de euro, bani care nu pot fi recuperaţi decât prin schimbarea sistemului de taxare pentru folosirea drumurilor.
"În România, plătim ceva ce nu utilizăm. Dacă în anii trecuţi făceam peste 100.000 km anual cu un vehicul comercial, anul trecut abia dacă am reuşit să parcurgem 70.000 km. În trecut, aveam un rulaj, care a dispărut. Din acest motiv nu ne mai permitem să plătim taxa de drum aşa cum este ea percepută în România şi cerem aplicarea sistemului austriac. Noi plătim o vignetă pentru fiecare camion, care, dacă este cumpărată anual, ne costă 1.280 euro. Dacă este cumpărată pentru trei luni, evident, depăşeşte 2.000 euro într-un an. Or, austriecii folosesc GO-Box-ul, care nu poate păcăli pe nimeni: parcurgi puţini kilometri, plăteşti puţin; parcurgi mai mulţi, plăteşti mai mult. Cerem aplicarea acestui sistem şi în România", a declarat, pentru Curierul Naţional, Augustin Hagiu, preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT).
El a explicat că, în România, taxa de drum nu este o taxă de utilizare, "ci de şmecherie", pentru că această taxă este percepută chiar dacă există restricţii de circulaţie şi transportatorii trebuie să meargă pe rute ocolitoare. "Pentru o rută ocolitoare plăteşti o taxă suplimentară. Dacă DN1 este restricţio