Preşedintele Traian Băsescu a vizitat aseară Centrul de Design al Renault din centrul Capitalei, acesta fiind alături de centrul de testări de la Titu una dintre principalele componente-cheie are centrului tehnologic Renault Technologie Roumanie, al doilea cel mai mare din cadrul Group Renault după cel de la Paris.
Potrivit oficialilor Dacia, în cadrul vizitei i s-au prezentat preşedintelui Traian Băsescu planul următoarelor investiţii Renault în România, dar şi viitoarele proiecte. Până în prezent Renault a investit în România peste 1,7 miliarde de euro şi a menţinut un nivel al investiţiilor anuale de 140-150 mil. euro. Cele mai noi investiţii au vizat centrul de testări de la Titu în valoare de 450 de milioane de euro.
Având în vedere vizita la centrul de design, unde s-au desenat deja viitoarele modele Dacia, precum viitorul Logan 2, care va fi lansat în septembrie la Paris, dar şi modele restilizate precum Sandero sau Duster facelift, Traian Băsescu a devenit astfel şi primul român "civil" care are acces într-una dintre cele mai securizate centre Renault.
Preşedintele Băsescu a declarat în decembrie 2011 că Renault este una dintre cele mai stabile investiţii străine făcute în România, el precizând că relocarea producţiei în Maroc, pe viitor, este exclusă. Băsescu a declanşat luna trecută şi o "avalanşă" de critici la adresa sectorului privat, pornind de la bănci şi continuând cu Nokia, Ford şi firmele de consultanţă. Sectorul privat este responsabil în egală măsură cu sectorul public de gradul de competitivitate, dar şi de nivelul corupţiei din România, în opinia şefului statului. Ca exemple, Băsescu a dat cazurile Nokia - care s-au retras din investiţia de la Cluj - şi Ford "care s-a angajat să producă 300.000 de automobile pe an şi produce 20.000 de remorci sau minivan-uri".
Principalul avantaj al României în "cursa" producţiei şi a