Regia de transport craioveană a terminat anul 2011 cu o pierdere enormă, din cauza scăderii subvenţiilor şi a lucrărilor la pasajul suprateran
Anul 2011 n-a fost tocmai bun pentru Regia Autonomă de Transport (RAT) Craiova. Diminuarea substanţială a facilităţilor de transport acordate de primărie pentru pensionari, dar şi lucrările la pasajul suprateran din Valea Vlăicii au făcut ca această unitate din subordinea municipalităţii să încheie pe minus anul financiar trecut.
„Din punct de vedere strict financiar, am încheiat 2011 cu o pierdere de aproximativ șase milioane de lei. Nu este însă atât de grav, întrucât vine după un an în care am avut un profit de 2,5 milioane de lei, aşa că anumite restanţe le putem acoperi uşor în 2012. Mă gândesc în primul rând la plăţile către bugetul de stat aferente lunii septembrie 2011, în sumă de aproximativ 1,3 milioane de lei, pe care le-am amânat la plată. Dările pentru acea lună urmează să le plătim, în baza unei înţelegeri cu ANAF, până în iunie 2012, fără să ne fie percepute penalităţi“, a declarat Marinel Florescu, directorul general al RAT Craiova.
Pensionarii salvează RAT
Cauzele unei pierderi de asemenea proporţii sunt multe, la loc de frunte situându-se reducerea subvenţiilor pentru pensionari.
„Pierderea este cauzată de mai mulţi factori, primul fiind valoarea foarte redusă a subvenţiei pe anul 2011, care este de aproximativ 20% din totalul veniturilor. Al doilea factor ţine de închiderea centrului, care a determinat două lucruri: pe de-o parte funcţionarea tramvaiului pe un tronson de nici jumătate din capacitatea şi lungimea iniţială, deci cu mai puţini călători, iar pe de altă parte, modificarea traseelor autobuzelor, care circulă pe rute ocolitoare, deci a crescut lungimea traseelor, dar şi consumul. În plus, în locul tramvaiului, între Peco Severinului şi Piaţa Centrală funcţ