Mai multe controale ale Curţii de Conturi, efectuate pe parcursul anului trecut, la CFR SA, precum şi la sucursalele sale au scos la iveală o mulţime de nereguli. Printre aceste probeleme se numără mai multe plăţi ilegale, achiziţionarea de materiale inutile, active neinventariate, dar şi multe alte erori contabile.
În raportul Curţii de Conturi pe anul 2010, care a fost dat publicităţii, sunt specificate abateri de peste 200 de milioane de lei. Bineînţeles că nici sucursala Braşov nu a fost „curată“. Aici s-a constatat nerespectarea reglementărilor legale în efectuarea unor cheltuieli care se ridică la suma de 195 de milioane de lei. Toţi aceşti bani reprezintă practic: plăţi nelegale pentru asistenţă tehnică neefectuată la lucrarea „Refacţie totală linie CF Deta-Reghin, tronson Brâncoveneşti – Reghin şi linia II directă din staţia CF Reghin“, plăţi nejustificate pentru materiale neutilizate la obiectivul ”Reparaţie pod KM 99+396 linia CF – Podu Olt“ şi plata nelegală a cotei de 4% profit pentru lucrări suplimentare efectuate la lucrarea „Reparaţie podeţ, km 18+103, Linia CF Adjud – Ciceu“, în condiţiile în care în Nota de comandă suplimentară nu s-a aprobat cotă de profit.
Mai multe controale ale Curţii de Conturi, efectuate pe parcursul anului trecut, la CFR SA, precum şi la sucursalele sale au scos la iveală o mulţime de nereguli. Printre aceste probeleme se numără mai multe plăţi ilegale, achiziţionarea de materiale inutile, active neinventariate, dar şi multe alte erori contabile.
În raportul Curţii de Conturi pe anul 2010, care a fost dat publicităţii, sunt specificate abateri de peste 200 de milioane de lei. Bineînţeles că nici sucursala Braşov nu a fost „curată“. Aici s-a constatat nerespectarea reglementărilor legale în efectuarea unor cheltuieli care se ridică la suma de 195 de milioane de lei. Toţi aceşti bani reprezintă practic: