Curtea de Conturi a constatat abateri şi erori în valoare de 89,9 milioane de lei la Compania Naţională Poşta Română, printre care plăţi ilegale către operatorul aerian Blue Air pentru servicii de transport de care nu a beneficiat în realitate, cheltuieli mai mari decât bugetele aprobate şi achiziţia de bunuri şi servicii la preţuri necompetitive.
De la achitarea unor servicii de care nu a beneficiat în realitate (de la Blue Air şi de la doi furnizori de servicii medicale ) şi până la achiziţii realizate prin negocieri fără publicarea de anunţări în prealabil, Curtea de Conturi a descoperit o serie de nereguli în cadrul CN Poşta Română.
Poşta Română a achitat aproape 41 de milioane de lei către operatorul aerian low-cost Blue Air pentru două curse aeriene de care nu a beneficiat în realitate, se arată într-un raport Curţii de Conturi pe anul 2010, publicat ieri. Valoarea totală a neregulilor constate la Poşta Română se ridică la 89,9 milioane de lei.
Printre altele, controlul efectuat a scos la iveală contracte păguboase încheiate de conducerea Poştei, precum cel din anul 2008 cu operatorul aerian Blue Air. În cadrul acestuia s-au plătit ilegal servicii de transport de care instituţia publică nu a beneficiat în realitate.
Prejudiciul produs astfel se ridică la circa 40,8 milioane de lei (inclusiv TVA). Perioada de derulare efectivă a contractului a fost septembrie 2008-februarie 2011.
Concluziile generale
Abaterile constatate s-au datorat exercitării unor decizii manageriale defectuoase cu implicaţii în activitatea tuturor structurilor entităţii, slabei coordonări şi îndrumări a structurilor teritoriale, precum şi neadoptării unor strategii economico-financiare cu efecte în minimizarea cheltuielilor, în paralel cu maximizarea veniturilor entităţii pentru fiecare exerciţiu financiar.
Nereguli găsite de Cu