Mugur Pătraşcu, managing partner în cadrul companiei iLEO, desemnată „agenţia anului“ la gala Internetics, vorbeşte despre creativitate, bugete şi evoluţie în publicitatea online. Înainte de a ajunge la cârma diviziei de internet a agenţiei Leo Burnett, a fost Account Director la Grey Worldwide şi a mai lucrat pentru Leo Burnett şi pentru D’Arcy. De patru ani, este profesor la Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării din cadrul Univeristăţii din Bucureşti.
„Adevărul“: Cum arată bugetele de publicitate pentru online?
Mugur Pătraşcu: Sunt bugete bune, rele sau tăiate. Important în online e să poţi demonstra efiecienţă şi o abordare pe lungă durată. Sunt două situaţii: una e să dai un tun în care trebuie să le explici companiilor de ce ar trebui să facă online, ceea ce este un efort foarte mare, alta să ai nişte platforme online care ţin pe termen lung, întorc valoare înspre brand şi au un loc asiugrat în bugetele companiei.
Preferă clienţii mediile clasice, ca televiziunea sau print-ul în defavoarea online-ului?
Nu neapărat. Sunt industrii care se potrivesc foarte bine cu mediul online, care au un portofoliu de campanie, de dialog iar clienţii nu sunt reticenţi. Pe de altă parte, consumatorul a evoluat foarte mult în ultimii cinci ani, foloseşte telefon deştept, reţele sociale, şi nu mai poate fi ignorat. Totodată, oricărui reprezentat MarCom (n.r. comunicare integrată de marketing), un succes în online îi oferă un succes în organizaţie.
De ce duc mai mulţi bani spre televiziune?
Banii care intrau în TV erau acum doi in jur de 60% şi au rămas acolo. A pierdut presa şi outdoor-ul dar a câştigat online-ul. Cifrele pe ultimii ani indică faptul că investiţiile în online s-au mărit. Piaţa s-a dublat cu fiecare an. Televiziunea a rămas pentru că ţine de stadiul pieţei de la noi, pentru că e ieftină şi are acces la mase. În Ang